Mam już 8 miesięcy!

piątek, października 21, 2016

Tak, to już 8 miesięcy, a przecież dopiero nosiłam ją pod sercem!
Ten miesiąc był dla mojej dziewczynki przełomowy - wiele się nauczyła i dokonała wielkiego przeskoku. To w tym miesiącu najpierw zaczęła stawać na nogi, potem trzymana za rączki stawiała pierwsze kroki, by kolejnego dnia zacząć raczkować. Jakby tego było mało 11 października przebił jej się pierwszy ząbek!
Nasza rzeczywistość nabrała innej formy, Amelia przemieszcza się po całym domu, łapiąc i sięgając po wszystko, co jest w jej zasięgu. Nie opuszcza mnie na krok, jak tylko widzi, że gdzieś idę, prędko raczkuje za mną, po czym wspina się po mojej nodze i wstaje :) Zrobiło się u nas jeszcze bardziej żywo i wesoło - ona jest coraz bardziej bystra i sprytna, a my coraz bardziej dumni z naszej córki!


Amelia po 8 miesiącach:

- swobodnie obraca się z pleców na brzuch i odwrotnie;
- bardzo stabilnie siedzi;
- potrafi podeprzeć się rękami przed upadkami do tyłu lub na boki;
- stabilnie staje na nóżkach;
- trzymana za rączki lub pod pachami chodzi;
- raczkuje po całym mieszkaniu;
- reaguje na swoje imię;
- rozumie słowa "nie" i "nie wolno" - nie zawsze jednak na nie reaguje ;)
- wciąż nieświadomie wypowiada słowa "tata, dada, mama, lala";
- ma swój ulubiony kolor (zielony) i zabawkę - fontanna wodna i pluszak zielone jabłuszko;







Zobacz też:

6 komentarze

  1. Zdolna bestyjka! Jak przyjedziemy to już będzie biegać z Lidką ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka mała, a tyle potrafi! :) Super jesienną stylóweczkę ma Amelka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ślicznotka :) To prawda dzieci tak szybko rosną, ja też dopiero co w ciąży chodziłam, a córci już ma dwa latka :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Podejrzewam, że tak będzie - a my za nimi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeraża mnie to tempo, zanim się obejrzymy zamiast dzieci, będziemy miały wnuki 😉

    OdpowiedzUsuń