Jedz pysznie i zdrowo w ciąży

wtorek, stycznia 12, 2016


Kiedy zaszłam w ciążę ciągle zastanawiałam się co powinnam zmienić w swojej diecie. Szukałam informacji w internecie i księgarniach, wtedy właśnie natrafiłam na tą książkę.

"Jedz pysznie i zdrowo w ciąży" Magdaleny Makarowskiej, to przewodnik po odżywczych trymestrach, tym co ważne dla nas i naszego maluszka, a czego lepiej unikać. Ale przede wszystkim to książka o racjonalnym żywieniu w ciąży, o tym by jeść "dla dwojga", a nie "za dwoje", zdrowo i smacznie.


Poradnik ten przeprowadzi nas przez całą ciążę, udzielając rad na temat żywienia w każdym trymestrze. Wskaże produkty, o których nie można zapomnieć w każdym miesiącu tak, by zarówno organizm mamy jak i dziecka dostawał wszystko, co niezbędne. 


Nie brakuje również bazy przepisów, którymi możemy się posiłkować ustalając jadłospisy dnia. Ciążowe menu w tej książce to posiłki zapewniające nam najważniejsze składniki odżywcze w tym okresie.


W książce znajdziemy również porady na ciążowe dolegliwości, m.in. na wymioty, zgagę, brak apetytu, skurcze oraz wiele innych trudności, z którymi być może przyjdzie nam się zmagać.


Od siebie dodam tylko, że książka napisana jest konkretnie, zawiera najważniejsze, jasno przedstawione informacje wraz z pięknie obrazującymi je fotografiami. 
Pamiętajmy, żeby w ciąży jeść pysznie i mądrze, z myślą nie tylko o sobie, ale również (a może i przede wszystkim) o naszym maleństwie. :)





Zobacz też:

7 komentarze

  1. Fajna książka, przydałaby mi się taka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o bardzo mądrze "dla dwojga, a nie za dwoje" - świetne stwierdzenie. Swoją drogą, jak te dzieci motywują nas do pozytywnych zmian - jeszcze się nie narodzą, a już wszystko pod ich dyktando ;) życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie tu zmiany u Ciebie! Piękny nagłówek :)

    Książka widać super! Ja jakoś bardzo nawyków nie zmieniałam, ale jadłam więcej owoców, warzyw, chudych serow i jogurtów naturalnych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Najważniejsze jest co jesz jak jesteś w ciąży bo to co ty zjadasz będzie potem zapotrzebowaniem dla twojego dziecka. Czyli jak jesz warzywa i owoce to dziecko będzie je lubiało i chetnie jadło. Moja mama jak była ze mną w ciąży jadła wszystko co popadnie, zero warzyw i owoców tylko tłuste, tłuste i jeszcze raz tłuste dlatego teraz ja mam problem bo jem jak świnia same tłuste rzeczy i nie potrafie sie przełamac i zacząc odżywiac jak należy. U mnie warzywa i owoce w domu leżą tak długo aż spleśnieją i je wyrzuce :(

    OdpowiedzUsuń
  5. oj nie wiem, czy w moim przypadku, by się sprawdziła. miałam naprawdę przeróżne zachcianki jak np. truskawki w lutym czy jagody w styczniu. ale właśnie całą ciążę ciągnęło mnie wyłącznie do zdrowej żywności, w przeciwieństwie do okresu przed ciążą :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że ja nie trafiłam na taka fajną pozycję :)
    Pierwsze trzy miesiące miałam ochotę praktycznie na wszystko, a z kolei od 3 miesiąca dopiero zaczęły mi się potężne mdłości, więc z jedzeniem bywało bardzo różnie :) Starałam się mimo wszystko ustalać codzienny jadłospis z głową, by było smacznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń