Ciążowe przesądy ;)

czwartek, stycznia 21, 2016



Każda z nas się z jakimiś spotkała, niektóre są znane mniej, inne bardziej. Jedni w nie wierzą i przestrzegają, inni śmieją się i robią wszystko na przekór. 
Dziś mam dla Was garstkę przesądów i zabobonów z jakimi się spotkałam, bądź wyczytałam w internecie.  Tak więc kobieto przy nadziei strzeż się i pamiętaj :P :


1. Nie pojawiaj się na dworze po zachodzie słońca, światło księżyca bowiem sprawi, że dziecko będzie miało skłonności lunatyczne.

2. Jeśli w ciąży wyglądasz pięknie, to urodzisz chłopca, a jeśli niekorzystnie - dziewczynkę.

3. Unikaj smażenia, bo jeśli kapnie na Ciebie tłuszcz, to dziecko w tym miejscu będzie miało znamię.

4. Gdy się wystraszysz, nie łap się za żadną część ciała, bo dziecko będzie miało tam znamię.

5. Nie kupuj nic dziecku przed urodzeniem, bo to przynosi pecha.

6. Niech lepiej nikt Ci niczego nie odmawia, bo inaczej w jego domu zalęgną się myszy.

7. Jeśli pojawiły się u Ciebie piegi - urodzisz dziewczynkę.

8. Nie noś łańcuszków, ani korali, nie przechodź pod sznurkami z praniem ani przez kable, bo dziecko owinie się pępowiną.

9. Nie zgadzaj się na bycie matką chrzestna, bo odbierzesz szczęście swojemu dziecku w łonie.

10. Nie obcinaj włosów, bo dziecko będzie miało "krótki rozum".

11. Nie dziel się jedzeniem, bo po porodzie będzie brakowało Ci pokarmu.

12. Jeśli masz okrągły brzuch - urodzisz dziewczynkę, jeśli spiczasty - chłopca.

13. Nie uprawiaj seksu, bo dziecku będą ropiały oczy.

14. Nie patrz przez wizjer, bo dziecko będzie miało zeza.

15. Nie farbuj włosów, bo dziecko będzie rude.

16. Pozwalając dotykać innym swojego brzucha, sprawisz że będą mieli szczęście.

17. Jeśli masz zgagę, to znak że dziecko będzie miało bujną fryzurę po urodzeniu.

18. Nie patrz na księżyc, bo dziecko będzie łyse.

19. Nie maluj się, bo dziecko zejdzie na złą drogę.

20. Nie zamartwiaj się, bo dziecko będzie leworęczne.

21. Jeśli masz zachcianki na ostre rzeczy, to urodzisz syna, a jeśli pochłaniasz słodkie, to dziewczynkę.

22. Nie oblej brzucha wodą przy myciu naczyń, bo dziecko będzie alkoholikiem.

23. Nie siadaj po turecku, bo dziecko będzie miało krzywe nogi.

24. Nie patrz w słońce, bo dziecko będzie płaczliwe.

25. Nie zapatruj się w sąsiada albo kolegę, bo dziecko urodzi się podobne do niego.


Wychodzi na to, że najlepiej byłoby, gdybyś nie wychodziła z łóżka dopóki dziecko się nie urodzi, bo przecież tyle niebezpieczeństw na Ciebie czeka!! :P
Kto z Was wierzy w przesądy, a kto tak jak ja, jednym uchem je wpuszcza, a drugim wypuszcza uśmiechając się przy tym do siebie pod nosem? 
Jakie jeszcze znacie przesądy, których nie wymieniłam ? :)


Zobacz też:

17 komentarze

  1. hmmm nad 13 muszę się zastanowić :P Zgagę miałam w obu ciążach strasznę - oba bachorasy łyse!

    OdpowiedzUsuń
  2. to ja znam tylko te o kształcie brzucha i oczywiście chyba najbardziej powszechny o głaskaniu go na szczęście. ;)
    poza tym, faktycznie, gdyby chcieć je stosować to trzeba się na 9 miesięcy zamknąć w szczelnym pomieszczeniu i nie wychodzić z niego aż do porodu. ;)
    pozdrawiam serdecznie. ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Śmiechowe! Niektóre pierwsze widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem, kto wymyśla te przesądy, ale wynika z nich tyle, że najlepiej przez te 9 miesięcy nie wychodzić z łóżka, inaczej nasze dzieci na pewno będą miały jakąś skazę :). Jestem obecnie w piątym miesiącu i już się boję, co to będzie, bo i włosy zdążyłam ufarbować, i parę ubranek kupiłam, a w dodatku i na księżyc spoglądałam :). Całe szczęście, że na sąsiadów nie patrzę :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Pkt 2. Kompletna bujda, ja wyglądałam jak 1000 nieszczęść i mam syna ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Uśmiałam się jak mało kiedy! Większość z nich się u mnie nie sprawdziła;) szczególnie ze zgaga

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie! A ja tyle razy wychodziłam z domu po zachodzie słońca. Część ciąży przechodziłam zimą, to byłoby ciężko chować się w domu przed 15...

    A z tym odmawianiem ciężarnej - zdarzało mi się żartować, że nie wolno mi niczego odmawiać, bo myszy zeżrą dywan w domu ;)

    O rany! I nie farbowałam włosów, a dziecko mam rudawe! Skąd?! No bo chyba nie dlatego, że ja jestem naturalnie ruda, i moja babcia była, prawda?

    Ale przy oblewaniu wodą brzucha i alkoholizmie to już parsknęłam śmiechem ;)
    Ja jeszcze słyszałam, że nie wolno się patrzyć na brzydkich ludzi, bo dziecko będzie brzydkie ;P
    A 25 - to dobre wyjaśnienie, jeśli dziwnym trafem dziecko bardziej podobne do kolegi niż męża ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie uprawiaj seksu bo dziecku będą ropiały oczy? SPADŁAM! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam pojęcia, że aż tyle tych przesądów jest. :) Ciekawie, z przymrużeniem oka. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Seks i ropiejące oczy?! Aż boję się pomyśleć skąd się wziął ten przesąd ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja tam nie wierzyłam i nie wierzę w takie ludowe przesądy, tak samo jak nie wierzę w czarnego kota, piątki trzynastego.
    ale można się pośmiać czytając:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie obcinaj włosów, bo dziecko będzie miało "krótki rozum". ten jest moim ulubionym o tak przesądy... a po urodzeniu dziecka nie obcinaj mu włosów do roku czasu ;D krainaalicji.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Najlepiej się położyć i się nie ruszać. Prawie wszystkie gdzieś tam słyszałam, tylko to o zmroku to dla mnie nowość. Ja lubiłam ten przesąd, który mówi o tym, że nie wolno odmawiać ciężarnej

    OdpowiedzUsuń
  14. aaa idź, mnie to wszystko tak śmieszy, że hej ho! :D
    najlepiej się położyć, leżeć i czekać :)
    ale jeśli chodzi o przesąd, żeby ciężarnej nie odmawiać, to stosuję się do niego.. nie cierpię myszy, a by mnie jeszcze zjadły :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Oooooo jaaacie!!!! O połowie nawet nigdy w życiu nie słyszałam! Ciężarnym nie pozostaje nic innego jak zasnąć snem zimowym na te 9 miechów!;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Żaden z przesądów się u mnie nie sprawdził :D

    OdpowiedzUsuń